בשיעור זה ממשיך הרב מנחם מנדל המעאר שליט"א את לימוד פרק כ"ג בתניא, ומעמיק בהבנת ההבדל שבין קיום מצוות ללימוד תורה.
אם במצוות – האדם נעשה איבר של המלך, הרי שבלימוד תורה האדם מתאחד עם המוח והרצון של המלך בעצמו.
הרב פותח בסיפור מצמרר מרומא: חנוכייה שמודלקת בדיוק במקום שבו ניצל יהודי מידי נאצי – ומגלה כיצד מצווה אחת ממשיכה לפעול גם עשרות שנים לאחר מכן, בגוף ובנפש.
מכאן עולה היסוד של בעל התניא: כל מצווה היא איבר אלוקי, אך לימוד תורה הוא חיבור ישיר לרצון העליון.
השיעור מסביר מדוע נאמר "ותלמוד תורה כנגד כולם":
התורה מעניקה לאדם משקפיים אלוקיות – לראות את המציאות כפי שהיא באמת, לא כפי שהיא נראית.
התורה מאפשרת הכרעה גם מול עולמות עליונים – לא בשמיים היא.
בלימוד תורה, האדם עובר מנקודת מבט של “שומע” לנקודת מבט של “אומר”.
הרב משלב סיפורי חסידים, דוגמאות מחיי היום־יום, ומשל חד על גרזן שלא מושחז – כדי להמחיש:
קיצוץ בתורה ובמצוות אינו חיסכון, אלא פגיעה בצינור השפע עצמו.
💡 המסר המרכזי:
אם נשקיע בעיקר – בתורה, ביראה ובמצוות – נרוויח גם את כל הטפל.
מי שמרכיב משקפיים אלוקיות, מגלה חיים של אמת, בהירות וברכה.




























