פרק ט״ז בספר התניא – איך יוצאים מהאוטומט? מוח שליט על הלב – הלכה למעשה

ספר התניא מלמד שלא חייבים להרגיש כדי לפעול: מתבוננים בשכל, עושים את המעשה הנכון – והלב כבר מצטרף.

בשיעור עמוק ומעשי מלמדת הרבנית כיצד יוצאים מתגובות אוטומטיות ומנהלים את החיים מתוך בחירה. דרך דמותם של משה ואהרון מתברר ההבדל בין אמת חדה לבין שלום חכם: משה מביא את האמת כפי שהיא, אהרון יודע לתרגם אותה כך שתתקבל בלב.
זהו היסוד לחיים בריאים – בבית, בזוגיות, בחינוך ובקשר עם הקב״ה.


ספר התניא מלמד ש״מוח שליט על הלב״ אינו דיכוי רגשות, אלא הנהגה נכונה שלהם. לא תמיד נרגיש, לא תמיד תהיה התעוררות רגשית – וזה בסדר. החידוש הגדול של הפרק: אפשר לעבוד גם בלי רגש. מתבוננים בשכל, עושים את המעשה הנכון – והקב״ה מצרף מחשבה למעשה. הרגש כבר יגיע.

הרבנית מראה כיצד כפייה רגשית לא מחזיקה לאורך זמן, אך עשייה מתוך הבנה כן. זוגיות, הורות, תפילה ועבודת ה׳ נבנים לא על “בא לי”, אלא על החלטה פנימית. זה המעבר מהאוטומט – לחיים עם נשמה.

5 2 הצבעות
דרג
הצטרף כמנוי
הודיעו לי על
guest
1 תגובה
הישן ביותר
חדש ביותר הנבחרות
דוד

ישר כוח

בואו להיות שותפים!

מרכז מבקרים חוויתי לסיפור היהודי

הבית לכל אירוע